Cyfryzacja przedsiębiorstw to coraz powszechniejsze zjawisko. Kolejną branżą, w której działania online przybierają na znaczeniu, są agencje ubezpieczeniowe. Jeśli w takiej pracujesz, ten tekst jest dla Ciebie. Dowiesz się w nim, jak e-podpis pomoże Ci sprzedawać ubezpieczenia online w większej ilości.
Czego się dowiesz:
- Czy innowacje wspomagają prowadzenie agencji
- Czego oczekują klienci na usługi ubezpieczeniowe
- Jak podpis elektroniczny pomoże Ci sprzedawać więcej
Ubezpieczenia online – czy cyfryzacja wspomaga ich sprzedaż?
W dobie wszechobecnej cyfryzacji społeczeństwo coraz chętniej korzysta z usług online. Jest to wygodne, bezpieczne i szybkie, więc trudno się temu dziwić.
Ale czy w branży, gdzie zaufanie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę, cyfryzacja tj. działania online uważane za mało “osobiste” mają rację bytu?
Według Applied Systems agencje, które wdrożyły rozwiązania online, odnotowują:
- 15% wzrost organicznego wzrostu firmy
- 158% wyższe przychody na pracownika
Te dane wywołały spore zmiany na rynku amerykańskim, co niebawem odczujemy również w Polsce.
Zgodnie z obliczeniami w USA aktualnie już 85% agencji ubezpieczeniowych wdraża takie rozwiązania.
Ale czy klient na pewno tego chce?
Komfort – Klucz do zadowolenia klienta
Nie od dziś wiadomo, że obsługa klienta w agencji ubezpieczeniowej to jeden z podstawowych filarów ruchu w biznesie.
Bezpieczeństwo, indywidualne podejście i dbałość o klienta jest zatem kluczowa w procesie promowania, oferowania i dopinania sprzedaży polis ubezpieczeniowych.
I choć wydaje się, że zbudowanie “przyjaznego” środowiska sprzedaży polis opiera się o kontakt w “4 oczy”, to aktualnie odchodzi się od tego modelu.
Dlaczego?
Ponieważ jakość obsługi klienta można poprawić już na etapie pierwszego kontaktu z klientem.
Do tego świetnie sprawdza się podpis elektroniczny, który umożliwia klientom złożenie wniosku o polisę w ciągu kilku minut. Dzięki niemu dostarczenie dokumentów, zapoznanie się z nimi i złożenie podpisu można zrealizować z poziomu komputera i telefonu w zaciszu własnego domu.
Czy to wszystko?
Nie. To dopiero początek korzyści, jakie niesie ze sobą wdrożenie e-podpisu w agencji…
Ubezpieczenia online – jak podpis elektroniczny wspomoże sprzedaż polis?
Możliwość złożenia podpisu z poziomu smartfona pod ubezpieczeniem jest wygodne. Ale funkcjonalność e-podpisu na tym się nie kończy. Poniżej znajdziesz listę zmian, jakie zajdą w agencji w ramach wdrożenia cyfryzacji.
E-podpis w agencji ubezpieczeniowej – korzyści
- Składanie wniosków o ubezpieczenie można zrealizować online
- Responsywny format dokumentów ułatwia zapoznanie się z dokumentami przez klienta
- Proces wypełniania ankiety z poziomu komputera i telefonu jest wygodny
- Składanie roszczeń i reklamacji można zrealizować online
- Wygodna integracja systemów uwierzytelniania i szybka weryfikacja tożsamości sygnatariusza
- Czas obsługi klienta przez agenta skróci się nawet o 40%
- Możliwość śledzenia statusu umowy
- Skrócenie czasu wdrożenia umowy nawet o 85%
Jak widać, wdrożenie e-podpisu w agencji ubezpieczeniowej niesie korzyści dla klienta i agencji, a to najlepsza droga do optymalizacji kosztów i czasu, co ma przełożenie na przychód firmy.
Ubezpieczenia online z podpisem elektronicznym – Czy warto postawić na rozwój?
Zgodnie z naszymi obserwacjami wdrożenie e-podpisu w agencji ubezpieczeniowej, jak i innych przedsiębiorstwach usprawnia proces obrotu dokumentów. To przekłada się na wyższą wydajność pracy, niższe koszta firmy i lepsze zadowolenie klientów.
Chcesz usprawnić funkcjonowanie Twojej agencji i zwiększyć sprzedaż polis ubezpieczeniowych?
Wybierz podpis eSIGN – synonim narzędzia nowoczesnej firmy!