Cyfryzacja przedsiębiorstw to coraz powszechniejsze zjawisko. Kolejną branżą, w której działania online przybierają na znaczeniu, są agencje ubezpieczeniowe. Jeśli w takiej pracujesz, ten tekst jest dla Ciebie. Dowiesz się w nim, jak e-podpis pomoże Ci sprzedawać ubezpieczenia online w większej ilości. 

Czego się dowiesz:

  • Czy innowacje wspomagają prowadzenie agencji 
  • Czego oczekują klienci na usługi ubezpieczeniowe
  • Jak podpis elektroniczny pomoże Ci sprzedawać więcej

Ubezpieczenia online – czy cyfryzacja wspomaga ich sprzedaż?

W dobie wszechobecnej cyfryzacji społeczeństwo coraz chętniej korzysta z usług online. Jest to wygodne, bezpieczne i szybkie, więc trudno się temu dziwić. 

Ale czy w branży, gdzie zaufanie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę, cyfryzacja tj. działania online uważane za mało “osobiste” mają rację bytu?

Według Applied Systems agencje, które wdrożyły rozwiązania online, odnotowują:

  • 15% wzrost organicznego wzrostu firmy
  • 158% wyższe przychody na pracownika

Te dane wywołały spore zmiany na rynku amerykańskim, co niebawem odczujemy również w Polsce. 

Zgodnie z obliczeniami w USA aktualnie już 85% agencji ubezpieczeniowych wdraża takie rozwiązania.

Ale czy klient na pewno tego chce?

Komfort – Klucz do zadowolenia klienta

Nie od dziś wiadomo, że obsługa klienta w agencji ubezpieczeniowej to jeden z podstawowych filarów ruchu w biznesie. 

Bezpieczeństwo, indywidualne podejście i dbałość o klienta jest zatem kluczowa w procesie promowania, oferowania i dopinania sprzedaży polis ubezpieczeniowych.

I choć wydaje się, że zbudowanie “przyjaznego” środowiska sprzedaży polis opiera się o kontakt w “4 oczy”, to aktualnie odchodzi się od tego modelu.

Dlaczego?

Ponieważ jakość obsługi klienta można poprawić już na etapie pierwszego kontaktu z klientem.

Do tego świetnie sprawdza się podpis elektroniczny, który umożliwia klientom złożenie wniosku o polisę w ciągu kilku minut. Dzięki niemu dostarczenie dokumentów, zapoznanie się z nimi i złożenie podpisu można zrealizować z poziomu komputera i telefonu w zaciszu własnego domu.

Czy to wszystko? 

Nie. To dopiero początek korzyści, jakie niesie ze sobą wdrożenie e-podpisu w agencji…

Ubezpieczenia online – jak podpis elektroniczny wspomoże sprzedaż polis?

Możliwość złożenia podpisu z poziomu smartfona pod ubezpieczeniem jest wygodne. Ale funkcjonalność e-podpisu na tym się nie kończy. Poniżej znajdziesz listę zmian, jakie zajdą w agencji w ramach wdrożenia cyfryzacji.

E-podpis w agencji ubezpieczeniowej – korzyści

  • Składanie wniosków o ubezpieczenie można zrealizować online
  • Responsywny format dokumentów ułatwia zapoznanie się z dokumentami przez klienta
  • Proces wypełniania ankiety z poziomu komputera i telefonu jest wygodny
  • Składanie roszczeń i reklamacji można zrealizować online
  • Wygodna integracja systemów uwierzytelniania i szybka weryfikacja tożsamości sygnatariusza
  • Czas obsługi klienta przez agenta skróci się nawet o 40%
  • Możliwość śledzenia statusu umowy
  • Skrócenie czasu wdrożenia umowy nawet o 85%

Jak widać, wdrożenie e-podpisu w agencji ubezpieczeniowej niesie korzyści dla klienta i agencji, a to najlepsza droga do optymalizacji kosztów i czasu, co ma przełożenie na przychód firmy.

Ubezpieczenia online z podpisem elektronicznym – Czy warto postawić na rozwój?

Zgodnie z naszymi obserwacjami wdrożenie e-podpisu w agencji ubezpieczeniowej, jak i innych przedsiębiorstwach usprawnia proces obrotu dokumentów. To przekłada się na wyższą wydajność pracy, niższe koszta firmy i lepsze zadowolenie klientów.

Chcesz usprawnić funkcjonowanie Twojej agencji i zwiększyć sprzedaż polis ubezpieczeniowych?

Wybierz podpis eSIGN – synonim narzędzia nowoczesnej firmy!