Kwalifikowany podpis elektroniczny to rozwiązanie kojarzone głównie z oszczędnością czasu i pieniędzy w wyniku uproszczenia podpisywania dokumentów. Jednak to nie wszystkie zalety tej technologii. Czy zatem e-podpis może zwiększyć sprzedaż w firmie? Przekonaj się.

Czego się dowiesz:

  • Co ma wpływ na sprzedaż w 2021 roku
  • Jak poprawić sprzedaż w firmie
  • Jak wykorzystać e-podpis do zwiększenia sprzedaży

Co wpływa na wysokość sprzedaży w 2021 roku?

Od kilku lat w firmach zauważalny jest trend wprowadzania coraz więcej rozwiązań cyfrowych. Statystyki wskazują, że takie podejście przekłada się na wyższą wydajność pracy, a to oczywiście ma odzwierciedlenie w zarobkach firmy.

Ostatnie raporty wskazują, że nawet 67% „podróży kupującego” odbywa się online. Oznacza to, że zanim klient faktycznie kupi, to dokładnie prześwietli firmę w sieci.

Problem polega jednak na tym, że ilość reklam w internecie jest ogromna. Dlatego każdy klient docenia krótki czas obsługi, by móc ostatecznie zdecydować co jest dla niego lepsze.

A skoro mowa o czasie, to wiadomo, że kwalifikowany podpis elektroniczny może tutaj pomóc.

Jak poprawić sprzedaż w firmie?

Na efekt sprzedaży ma wpływ wiele czynników. Jednym z nich jest czas obsługi klienta. Jeśli firma zwleka z dostarczeniem umowy, faktury czy produktu, to zaufanie do niej spada. Zatem poprawa wydajności na różnych szczeblach prowadzenia firmy jest kluczowa wobec efektywności sprzedaży.

Co więc zrobić, by sprzedawać szybciej?

Rozwiązaniem oczywiście są narzędzia cyfrowe, które upraszczają wiele procesów. Według statystyk czas podpisania umowy pomiędzy dwoma stronami z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego można skrócić z 5 dni do nawet 37 minut!

Jednak czy to wszystko? Zdecydowanie nie.

Zalet elektronicznego podpisywania dokumentów jest znacznie więcej.

Jak kwalifikowany podpis elektroniczny może wspomóc sprzedaż?

Poniżej lista zmian, jakie zajdą w firmie po wdrożeniu e-podpisu:

  • Cykl sprzedaży zostaje zautomatyzowany na etapie formalnego „domykania” umowy.
  • Zwiększa się produktywność zespołu sprzedażowego.
  • Powstaje możliwość podpisywania umów w dowolnym miejscu i czasie przez klienta i przedstawiciela handlowego.
  • Eliminacja nawet do 80% błędów w dokumentach.
  • Zbieranie podpisów przyśpiesza nawet o 5 razy.
  • Poprawia się jakość obsługi klienta, który może podpisać umowę, „nie odchodząc od cyfrowego okienka”.
  • Podpis zwiększa bezpieczeństwo dokumentacji zapisanej na chronionym dysku zewnętrznym.

Podsumowanie

Kwalifikowany podpis elektroniczny to narzędzie, które zwiększa wydajność firmy. I choć uważa się je za ukierunkowane wyłącznie na podpisywanie umów, to teraz widać, że inne działy również na tym zyskują. Zamów podpis elektroniczny kwalifikowany już teraz.