W ostatnim czasie do Europy, a także Polski coraz śmielej wkraczają usługi elektroniczne. Ministerstwa Rozwoju i Cyfryzacji wraz z innymi Ministerstwami realizują program „Od papierowej do cyfrowej Polski”, który zakłada rozwój e-państwa i cyfryzację gospodarki. Z tego względu cały czas rośnie liczba obszarów, które są obsługiwane cyfrowo, a od października 2018 roku całkowicie został zelektronizowany proces zamówień publicznych.
Czym jest JEDZ?
JEDZ czyli Jednolity Europejski Dokument Zamówień nie jest nowością, lecz do tej pory składany był wyłącznie pisemnie. W październiku natomiast nastąpiła absolutna elektronizacja komunikacji, która dotyczy wszystkich ubiegających się o zamówienie publiczne, zatem również podlegają jej Zakłady Usług Leśnych oraz wszelkie konsorcja, które świadczą usługi dla Lasów Państwowych.
Dlaczego podpis elektroniczny to absolutne “must have”?
Najważniejszą kwestią, którą powinieneś wiedzieć jako osoba odpowiadająca na zamówienie publiczne w Lasach Państwowych jest to, że musisz posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny. Jest to narzędzie, dzięki któremu opatrujesz każde zamówienie w celu identyfikacji podmiotu przesyłającego dokument.
Obecnie wszystkie przetargi obowiązuje wyłącznie elektroniczna wymiana korespondencji. Oznacza to, że Twoja oferta wraz ze wszelkimi oświadczeniami i załącznikami musi odpowiadać formie dokumentu elektronicznego, który musisz potwierdzić kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Bez e-podpisu tracisz zdolność startowania we wszelkich przetargach.
Pozwolisz, by zmiany przepisów zatrzymały Twój biznes? Nie wybrzydzaj, JEDZ!
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat zmian w JEDZ i otrzymać wsparcie w wypełnieniu wszystkich obecnie obowiązujących wymagań, to skontaktuj się z nami. Od kilku lat pomagamy zarówno prywatnym przedsiębiorcom, jak i jednostkom państwowym dostosowywać się do cyfrowych zmian.
Przejdź na stronę i wybierz podpis elektroniczny dla siebie!