Usługi cyfrowe w Polsce radzą sobie coraz lepiej, czego dowodem jest fakt, że coraz więcej Polaków chce podpisywać dokumenty cyfrowo bez wychodzenia z domu, a kolejne branże stawiają na elektronizację różnych obszarów.

Zamówienia publiczne tylko elektronicznie

Jednym z tych obszarów, które wkroczyły w erę cyfrową są zamówienia publiczne. Od października 2018 cały proces zamówień publicznych składanych poprzez Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) został zelektronizowany, co nie zostało bez echa również w Polskiej Grupie Górniczej, odpowiadającej za produkcję węgla kamiennego w Polsce.

Dostosowując się do europejskich norm, Polska Grupa Górnicza odchodzi także od pisemnej formy składania ofert przetargowych i w październiku 2018 wdrożyła elektroniczny system składania ofert przetargowych, a niebawem całkowicie zrezygnuje z formy pisemnej.

Podpis elektroniczny niezbędny w elektronicznych zamówieniach publicznych

W związku ze zmianami, każdy podmiot, który zamierza w przyszłości brać udział w przetargach ogłoszonych przez PGG, powinien posiadać konto w systemie przetargowym oraz kwalifikowany podpis elektroniczny, aby móc podpisywać nim składane wnioski.

Czym jest podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny to narzędzie, dzięki któremu opatrujesz każde zamówienie w celu identyfikacji podmiotu przesyłającego dokument. Jego najważniejszą funkcją jest to, że zupełnie jak w przypadku podpisu odręcznego, jest on przypisany tylko i wyłącznie do jednej osoby. Dokument podpisany w taki sposób ma taką samą moc prawną, jak podpisany odręcznie.

Pomożemy Ci spełnić wymagania, abyś nie zamknąć sobie drogi do przetargów

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat elektronizacji zamówień publicznych i otrzymać niezbędne wsparcie w przejściu przez te zmiany, to skontaktuj się z nami.

Od kilku lat pomagamy zarówno prywatnym przedsiębiorcom, jak i jednostkom państwowym dostosowywać się do cyfrowych zmian.

Przejdź na stronę i wybierz podpis elektroniczny dla siebie!