Prawidłowe kroki aktywacji podpisu elektronicznego w eSIGN to

  1. Wybór zestawu do podpisu.
  2. Wypełnienie umowy i potwierdzenie tożsamości.
  3. Wybór aktywacji.
  4. Instalacja oprogramowania.
  5. Aktywacja i wgranie podpisu na kartę.
  6. Nadanie kodu PIN.
  7. Opcjonalnie – konfiguracja programów typu Płatnik, eDeklaracje, JPK.

Poniżej znajdziesz opis punktu 5 – aktywacja i wgranie podpisu na kartę – zaawansowana instalacja certyfikatu.

Po pozytywnym rozpatrzeniu dokumentów przesłanych do Certum otrzymasz na swój adres e-mail wiadomość o temacie: „Informacja o wydaniu certyfikatu kwalifikowanego„.
Znajdziesz się w niej telekod, który będzie Ci potrzebny do wgrania certyfikatu na kartę.

 

 

  • Na następnym ekranie zobaczysz dane swojego certyfikatu – imię, nazwisko, numer Pesel, adres e-mail i numer karty. Zapisz numer swojej karty, przyda Ci się za chwilę. Kliknij przycisk pobierz certyfikat.

 

  • Na kolejnym ekranie, na dole strony kliknij pobierz kod PUK.

 

  • Wpisz swój nr Pesel i numer karty a następnie kliknij pokaż kody.

 

  • Zanotuj swój kod PUK. Jest to bardzo ważny kod, który może Ci się przydać w razie blokady PIN. Warto mieć go zapisanego w swoich osobistych notatkach i nikomu go nie udostępniać.
  • Cofnij się do miejsca z przyciskami pobierz certyfikat i pobierz kod PUK. Kliknij ten pierwszy – pobierz certyfikat.

 

  • Wpisz wymagane dane – ponownie numer Pesel i numer karty. Zapisz swój certyfikat na dysku np. na pulpicie lub w dokumentach.
  • Zamknij przeglądarkę i otwórz program proCertum CardManager. Kliknij przycisk czytaj kartę a następnie zakładkę profil bezpieczny. Na końcu wciśnij Nowy PIN.

 

  • Otworzy się nowe okno. Wpisz zapisany wcześniej kod PUK i wymyśl swój osobisty kod PIN. Będzie to PIN do codziennego podpisywania dokumentów takich jak umowy, deklaracje, wnioski. Kliknij przycisk Ok.

 

  • Następnie kliknij Zapisz certyfikat i dalej przycisk Przeglądaj i odszukaj swój zapisany wcześniej certyfikat. Na dole wpisz swój kod PIN i kliknij Ok.

 

  • Certyfikat wgra się na kartę i pojawi się on w białym polu. Kliknij na niego i wciśnij przycisk Rejestruj certyfikaty. Dzięki temu będzie on widoczny przez system operacyjny Windows.

 

 

Teraz możesz podpisywać dokumenty przez program proCertum SmartSign a także konfigurować dodatkowe programy typu Płatnik, eDeklaracje czy JPK.