Przedsiębiorcy tacy jak Ty, otrzymali oficjalnie pisma z Ministerstwa Finansów, a w telewizji możemy obejrzeć spoty reklamowe.
Dlaczego to wszystko? – Ponieważ od 1 stycznia 2018 wchodzi kolejna forma „ochrony przedsiębiorcy” przed nieprzemyślaną optymalizacja podatkową.
W skrócie – budżet Państwa sam sobie nie zasypie dziury, a rząd po raz kolejny zagląda do naszej kieszeni. Niestety nie ma od tego odwrotu, chyba, że ktoś rozważa zakup zagranicznego biletu w jedną stronę.
Dla osób, które jednak zostaną… pozostaje kilka opcji do wyboru przy składaniu tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK_VAT).
a) można skorzystać z aplikacji przygotowanej przez Ministerstwo Finansów, która jest w pełni przez nich kontrolowana. Swoją drogą wiemy, jakie perypetie dzieją się na skraju światów administracji i IT.
Byliśmy tego świadkami przy wyborach samorządowych. W efekcie, coś co miało być łatwe i przyjemne, coś co miało ułatwić pracę komisjom w całej Polsce… sparaliżowało zliczanie głosów. Ryzykowne rozwiązanie.
b) z drugiej strony można skorzystać z dopracowanego systemu łączącego profesjonalny podpis elektroniczny od zaufanego dostawcy oraz aplikację, która w sposób automatyczny wypełni elektroniczny formularz. Potem wystarczy kilka prostych kliknięć, aby wszystko wysłać do Ministerstwa Finansów. Oczywiście oszczędzając przy tym wszystkim czas i nerwy.
Wiadomo mamy wolny wybór, tylko zostaje pytanie, który wariant bardziej do Ciebie przemawia? A, czy B?
Jeżeli bliżej Ci do prostego rozwiązania (B), to dobrze się składa. Skorzystaj z naszej pomocy przy wdrożeniu podpisu elektronicznego
i automatycznego systemu do wysyłki JPK. Zapraszamy do bezpłatnych i niezobowiązujących konsultacji telefonicznych.
Infolinia – 699 585 770