Obowiązek przekazywania dokumentów organom kontroli skarbowej w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego obowiązuje już duże, średnie i małe przedsiębiorstwa. Od 2018 roku obowiązkiem tym zostaną także objęte mikroprzedsiębiorstwa. Jak się do tego przygotować?

 

Mikroprzedsiębiorstwa – czyli kogo dokładnie dotyczą nowe zmiany w prawie?

Zgodnie z Ustawą o Swobodzie Działalności Gospodarczej z 2 lipca 2004 roku, mikroprzedsiębiorca to przedsiębiorca, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych:

  • zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
  • osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 mln euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych 2 lat nie przekraczały równowartości w złotych 2 mln euro.

 

JPK– zastosowanie w mikroprzedsiębiorstwach

JPK został wprowadzony do ordynacji podatkowej dla części podmiotów gospodarczych już w 2016 roku. Jego kluczowe zadanie polega na zniesieniu bariery w przekazywaniu danych w formie elektronicznej oraz skróceniu czasu kontroli skarbowych, co z kolei przekłada się na obniżenie kosztów.

Obowiązek tworzenia i przesyłania danych w formie JPK powstanie wobec mikroprzedsiębiorców:
od 1 stycznia 2018 r. – ewidencje VAT (plik JPK-VAT), w trybie miesięcznym bez wezwania organu podatkowego,
od 1 lipca 2018 r. – dane do e-kontroli (wszystkie pliki JPK), na wezwanie organów podatkowych.

Ministerstwo Finansów zapewnia całkowite bezpieczeństwo przesyłania danych w formie JPK. Przyczynia się także do tego obowiązek autoryzacji dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

 

Przygotuj swoją firmę do zmian nadchodzących w 2018 roku

Konieczność składania dokumentów w formie JPK to obowiązek w całości narzucony na podatnika. Warto dostosować się do nowych przepisów wcześniej i uniknąć niepotrzebnych sytuacji nerwowych w nadchodzącym roku.

eSign ma wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu e-podpisów w przedsiębiorstwach. Ofertę zawsze dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klienta.

 

Dlaczego warto wybrać podpis elektroniczny od eSign?

  1. Zapewniamy kompleksową obsługę – wdrożenie i aktywacja podpisu, doradztwo, szkolenia z obsługi, wsparcie techniczne przez telefon. Pomagamy również przy odnowieniu.
  1. Szybkość działania – usługa VIP, to e-podpis nawet w 30 minut!
  1. Profesjonalizm – jesteśmy oficjalnym partnerem Asseco Data Systems, zaufało nam już ponad 3000 firm z całej Polski.

Nasi przedstawiciele udzielą chętnie odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące wdrożenia podpisu elektronicznego.