//Brak kodu PIN i PUK / zablokowany PIN

Brak kodu PIN i PUK / zablokowany PIN

1. Odszukaj w swojej poczcie wiadomość e-mail o temacie Informacja o wydaniu certyfikatu. Znajdziesz w niej telekod
a) Przejdź do punktu 2
b) Jeśli nie masz tej wiadomości, możesz wysłać ją ponownie, poprzez poniższą instrukcję:

  • Podłącz swój czytnik do portu USB
  • Wejdź na stronę https://status.certum.pl/zmiana/auth
  • Pobierz i uruchom Aplikację CERTUM
  • Zaczekaj na pojawienie się w przyciemnionym polu numeru karty.
  • Wypełnij pola Pesel i imię matki i kliknij Dalej
  • Na następnej stronie pojawi się aktualny adres e-mail przypisany do certyfikatu. Aby go zmienić podaj prawidłowy adres poczty. Zaznacz Wyślij ponownie informacje o wydanym certyfikacie na adres e-mail i kliknij Potwierdź dane
  • Sprawdź czy przyszła wiadomość z telekodem. Jeśli e-mail nie dotarł do skrzynki odbiorczej, to sprawdź katalog spam

2. Otwórz stronę https://status.certum.pl/cua/auth i wpisz telekod oraz nr Pesel.

  • Kliknij zaloguj się i dalej pobierz certyfikat.
  • Zjedź na sam dół strony i kliknij pobierz PUK.
  • Wpisz wymagane dane. Zapisz kod PUK w bezpiecznym miejscu

3. Otwórz program proCertum CardManager i kliknij czytaj kartę. Następnie otwórz zakładkę profil bezpieczny. Wciśnij przycisk nowy PIN

2019-07-12T08:58:09+01:00